Σύντομες και συναφείς δράσεις για την βιωματική προσέγγιση της Διάρκειας ως ιδιότητας τους ήχου, καθώς και δύο τρόπων εκφραστικής απόδοσης ενός τραγουδιού: staccato/κοφτά-legato/ενωμένα.
Διαβάστε το επισυναπτόμενο κείμενο με προτεινόμενες χρήσεις των εννοιολογικών χαρτών σε δραστηριότητες των φυσικών επιστημών. Δείτε επίσης στα επόμενα άρθρα ενδεικτικά παραδείγματα εννοιολογικής χαρτογράφησης για φαινόμενα όπως η διάλυση, η εναλλαγή μέρας και νύχτας, η εξάτμιση, η επίπλευση και η βύθιση, ο μαγνητισμός και ο σχηματισμός των σκιών που προτάθηκαν από φοιτήτριες του ΤΕΠΑΕ στο πλαίσιο της Πρακτικής τους Άσκησης.
H εφαρμογή storyjumper προσφέρει ένα εύχρηστο διαδικτυακό περιβάλλον για τη δημιουργία ψηφιακών βιβλίων, τα οποίαμπορούν να συνδυάζουν εικόνες ή φωτογραφίες, κείμενο και ήχο. Ο οδηγός αυτός έχει στόχο να σας καθοδηγήσει βήμα - βήμα στη δημιουργία του πρώτου σας ψηφιακού βιβλίου.
Δείτε στο επισυναπτόμενο αρχείο (α) διδακτικούς στόχους, (β) τον αρχικό εννοιολογικό χάρτη με ενδεικτικές βιωματικές αντιλήψεις των παιδιών, και (γ) τον τελικό εννοιολογικό χάρτη με τις νέες γνώσεις των παιδιών, όπως αναμένεται να διαμορφωθούν μετά από σχετική διδακτική παρέμβαση και επίτευξη των στόχων.
Δείτε στο επισυναπτόμενο αρχείο (α) διδακτικούς στόχους, (β) τον αρχικό εννοιολογικό χάρτη με ενδεικτικές βιωματικές αντιλήψεις των παιδιών, και (γ) τον τελικό εννοιολογικό χάρτη με τις νέες γνώσεις των παιδιών, όπως αναμένεται να διαμορφωθούν μετά από σχετική διδακτική παρέμβαση και επίτευξη των στόχων.
Δείτε στο επισυναπτόμενο αρχείο (α) διδακτικούς στόχους, (β) τον αρχικό εννοιολογικό χάρτη με ενδεικτικές βιωματικές αντιλήψεις των παιδιών, και (γ) τον τελικό εννοιολογικό χάρτη με τις νέες γνώσεις των παιδιών, όπως αναμένεται να διαμορφωθούν μετά από σχετική διδακτική παρέμβαση και επίτευξη των στόχων.
Δείτε στο επισυναπτόμενο αρχείο (α) διδακτικούς στόχους, (β) τον αρχικό εννοιολογικό χάρτη με ενδεικτικές βιωματικές αντιλήψεις των παιδιών, και (γ) τον τελικό εννοιολογικό χάρτη με τις νέες γνώσεις των παιδιών, όπως αναμένεται να διαμορφωθούν μετά από σχετική διδακτική παρέμβαση και επίτευξη των στόχων.
Δείτε στο επισυναπτόμενο αρχείο (α) διδακτικούς στόχους, (β) τον αρχικό εννοιολογικό χάρτη με ενδεικτικές βιωματικές αντιλήψεις των παιδιών, και (γ) τον τελικό εννοιολογικό χάρτη με τις νέες γνώσεις των παιδιών, όπως αναμένεται να διαμορφωθούν μετά από σχετική διδακτική παρέμβαση και επίτευξη των στόχων.
Δείτε στο επισυναπτόμενο αρχείο (α) διδακτικούς στόχους, (β) τον αρχικό εννοιολογικό χάρτη με ενδεικτικές βιωματικές αντιλήψεις των παιδιών, και (γ) τον τελικό εννοιολογικό χάρτη με τις νέες γνώσεις των παιδιών, όπως αναμένεται να διαμορφωθούν μετά από σχετική διδακτική παρέμβαση και επίτευξη των στόχων.
Η δράση αναφέρεται στη δημιουργία εφήμερου έργου από τα παιδιά με θέμα τον κορονοϊό η οποία ολοκληρώνεται με μια μουσική δημιουργία, μια ηχοϊστορία εμπνευσμένη από το εικαστικό έργο.
Δείτε στο επισυναπτόμενο αρχείο (α) διδακτικούς στόχους, (β) τον αρχικό εννοιολογικό χάρτη με ενδεικτικές βιωματικές αντιλήψεις των παιδιών, και (γ) τον τελικό εννοιολογικό χάρτη με τις νέες γνώσεις των παιδιών, όπως αναμένεται να διαμορφωθούν μετά από σχετική διδακτική παρέμβαση και επίτευξη των στόχων.
Δείτε στο επισυναπτόμενο αρχείο (α) διδακτικούς στόχους, (β) τον αρχικό εννοιολογικό χάρτη με ενδεικτικές βιωματικές αντιλήψεις των παιδιών, και (γ) τον τελικό εννοιολογικό χάρτη με τις νέες γνώσεις των παιδιών, όπως αναμένεται να διαμορφωθούν μετά από σχετική διδακτική παρέμβαση και επίτευξη των στόχων.
Το αρχείο αναφέρεται στη μεθοδολογία της δημιουργίας και εκτέλεσης μιας ηχοϊστορίας με παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας.
Στο αρχείο αυτό περιλαμβάνονται κατάλογοι με ψηφιακά εργαλεία, ψηφιακά μουσικά όργανα και διαδραστικές ιστοσελίδες που υποβοηθούν την εξ αποστάσεως και δια ζώσης μουσική εκπαίδευση. Επίσης, προτείνονται πηγές μουσικού υλικού για ακρόαση-θέαση και άλλες διαδικτυακές δράσεις και εφαρμογές.
Στη δράση αυτή τα παιδιά κατασκευάζουν τον κοροναϊο με απλά υλικά και όπως αυτά επιθυμούν και στην συνέχεια ηχογραφούν ήχους που μπορεί να κάνει ο ιός, λέξεις που μπορεί να λέει, σκέψεις και συναισθήματα, ήχους καθώς τα παιδιά κερδίζουν και νικούν τον ιό. Ως ενδεικτικό παράδειγμα παρατίθεται βίντεο με μια πρόταση κατασκευής αλλά και ηχητικής επένδυσης με υλικό το μπαλόνι.
Δείτε στο επισυναπτόμενο αρχείο (α) διδακτικούς στόχους, (β) τον αρχικό εννοιολογικό χάρτη με ενδεικτικές βιωματικές αντιλήψεις των παιδιών, και (γ) τον τελικό εννοιολογικό χάρτη με τις νέες γνώσεις των παιδιών, όπως αναμένεται να διαμορφωθούν μετά από σχετική διδακτική παρέμβαση και επίτευξη των στόχων.
Δείτε στο επισυναπτόμενο αρχείο (α) διδακτικούς στόχους, (β) τον αρχικό εννοιολογικό χάρτη με ενδεικτικές βιωματικές αντιλήψεις των παιδιών, και (γ) τον τελικό εννοιολογικό χάρτη με τις νέες γνώσεις των παιδιών, όπως αναμένεται να διαμορφωθούν μετά από σχετική διδακτική παρέμβαση και επίτευξη των στόχων.
Τα ρυθμικά βαγόνια αποτελούν μια δράση σχετική με την εξοικείωση των παιδιών με τα βασικά ρυθμικά μοτίβα 2/4. Παράλληλα η δράση μπορεί να συμβάλει στην πρώτη αντίληψη/κατανόηση της έννοιας των μοτίβων, με οπτικοποιημένο, βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο.
Η δράση περιγράφει μια ιστορία μέσα από την οποία τα παιδιά εξοικειώνονται με τις μουσικές έννοιες crescendo –decrescendo και forte-piano, παίζοντας μουσικά όργανα, ηχογόνα αντικείμενα και κρουστά σώματος.
Στη δράση αυτή τα παιδιά κατασκευάζουν αυτοσχέδια μουσικά όργανα (ντραμ σετ) και στη συνέχεια τα χρησιμοποιούν αυτοσχεδιάζοντας διαδοχικά κατά τη φωνητική επανάληψη ενός απλού τραγούδι χαιρετισμού (βασισμένο στη μελωδία του γνωστού μας τραγουδιού Τι χαρά). Η περιγραφή της δράσης γίνεται μέσω βίντεο.
Σε αυτό το χώρο θα βρείτε συνδέσμους για ψηφιακά βιβλία που απευθύνονται σε μικρά παιδιά. Τα βιβλία δημιουργήθηκαν με το online εργαλείο StoryJumper από φοιτήτριες και φοιτητές του ΤΕΠΑΕ ως μέρος των εργασιών τους στο μάθημα ‘Δραστηριότητες και εκπαιδευτικό υλικό για τις φυσικές επιστήμες'.
Copyright 2021 - Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης ΑΠΘ.