Στη θεματική περιοχή Μουσική -υποενότητα Διδακτική της μουσικής θα βρείτε καλές πρακτικές  για τη διδασκαλία της μουσικής σε παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας.  Οι δράσεις  δημιουργήθηκαν από φοιτήτριες και φοιτητές του 7ου εξαμήνου του ΤΕΠΑΕ στο πλαίσιο της Πρακτικής Άσκησης και προορίζονται για την δια ζώσης αλλά και την εξ  αποστάσεως διδασκαλία. Οι προτάσεις είναι εμπλουτισμένες με βίντεο και άλλο οπτικοακουστικό υλικό.

Επίσης, θα βρείτε μουσικοπαιδαγωγικά άρθρα και καταλόγους με ψηφιακά εργαλεία, καθώς και συνδέσμους που παραπέμπουν σε ενδεικτικό μουσικό υλικό και εφαρμογές στο διαδίκτυο.

Να ζήσει η Τζόσυ και χρόνια πολλά, με τέμπο (ή Γεια σου Τζόσυ, Καγκουρώ)

By ntheodoridis |
Με αφορμή τη φανταστική επίσκεψη ενός Καγκουρώ, της Τζόσυ στην τάξη, η/ο εκπαιδευτικός με τη βοήθεια μιας κούκλας καλεί τα παιδιά να ευχηθούν ρυθμικά και μελωδικά στην Τζόσυ για τα γενέθλια της, αλλάζοντας ταχύτητα /τέμπο στον τρόπο που τραγουδούν τα τραγούδια γενεθλίων που ξέρουν.
Φοιτήτρια/Φοιτητής

Φύλλο εργασίας για τη διάρκεια των ήχων και τη γραφική τους απεικόνιση

By ntheodoridis |
Η δράση αφορά την αξιολόγηση της αντίληψης της διάρκειας των ήχων και τη γραφική τους απεικόνιση, μέσω ενός διαμορφωμένου φύλλου εργασίας. Ζητείται από τα παιδιά να σημειώσουν κάτω από κάθε εικόνα του φύλλο εργασίας, είτε μία τελεία για τους κοφτούς/σύντομους ήχους, είτε μία γραμμή για τους μακριούς/ συνεχόμενους/διαρκείς ήχους (ή όποια άλλα σύμβολα έχουν υιοθετηθεί).
Φοιτήτρια/Φοιτητής

Ποιος ήχος κρατάει περισσότερο & Τραγούδι staccato/κοφτά-legato/ενωμένα

By ntheodoridis |

Σύντομες και συναφείς δράσεις για την βιωματική προσέγγιση της Διάρκειας ως ιδιότητας τους ήχου, καθώς και δύο τρόπων εκφραστικής απόδοσης ενός τραγουδιού: staccato/κοφτά-legato/ενωμένα.

Φοιτήτρια/Φοιτητής

Τα ρυθμικά βαγόνια

By ntheodoridis |

Τα ρυθμικά βαγόνια αποτελούν μια δράση σχετική με την εξοικείωση των παιδιών με τα βασικά ρυθμικά μοτίβα 2/4. Παράλληλα η δράση μπορεί να συμβάλει στην πρώτη αντίληψη/κατανόηση της έννοιας των μοτίβων, με οπτικοποιημένο, βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο.

Φοιτήτρια/Φοιτητής

ΗΧΟΪΣΤΟΡΙΑ - ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

By ntheodoridis |

Το αρχείο αναφέρεται στη μεθοδολογία της  δημιουργίας και εκτέλεσης μιας ηχοϊστορίας με παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας.

 

Επιβλέπων/ουσα Εκπαιδευτικός

ΚΑΤΑΛΟΓΟΙ ΜΕ ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ, ΜΟΥΣΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

By ntheodoridis |

Στο αρχείο αυτό περιλαμβάνονται κατάλογοι με ψηφιακά εργαλεία, ψηφιακά μουσικά όργανα και διαδραστικές ιστοσελίδες  που υποβοηθούν την εξ αποστάσεως και δια ζώσης  μουσική εκπαίδευση. Επίσης, προτείνονται πηγές μουσικού υλικού  για ακρόαση-θέαση και άλλες  διαδικτυακές δράσεις και εφαρμογές.  

Επιβλέπων/ουσα Εκπαιδευτικός

Χαιρετάμε μουσικά

By ntheodoridis |

Στη δράση αυτή τα παιδιά κατασκευάζουν αυτοσχέδια μουσικά όργανα (ντραμ σετ) και στη συνέχεια  τα χρησιμοποιούν αυτοσχεδιάζοντας  διαδοχικά κατά τη φωνητική επανάληψη ενός απλού τραγούδι χαιρετισμού (βασισμένο στη μελωδία του γνωστού μας τραγουδιού Τι χαρά). Η περιγραφή της δράσης γίνεται μέσω βίντεο. 

 

Φοιτήτρια/Φοιτητής

Το χαμένο ραβδί του ξωτικού-ένταση

By ntheodoridis |

Η δράση περιγράφει μια ιστορία μέσα από την οποία τα παιδιά εξοικειώνονται με τις μουσικές έννοιες crescendo –decrescendo και  forte-piano, παίζοντας μουσικά όργανα, ηχογόνα αντικείμενα και κρουστά σώματος.

 

Φοιτήτρια/Φοιτητής