Σύντομες και συναφείς δράσεις για την βιωματική προσέγγιση της Διάρκειας ως ιδιότητας τους ήχου, καθώς και δύο τρόπων εκφραστικής απόδοσης ενός τραγουδιού: staccato/κοφτά-legato/ενωμένα.
Το αρχείο αναφέρεται στη μεθοδολογία της δημιουργίας και εκτέλεσης μιας ηχοϊστορίας με παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας.
Στο αρχείο αυτό περιλαμβάνονται κατάλογοι με ψηφιακά εργαλεία, ψηφιακά μουσικά όργανα και διαδραστικές ιστοσελίδες που υποβοηθούν την εξ αποστάσεως και δια ζώσης μουσική εκπαίδευση. Επίσης, προτείνονται πηγές μουσικού υλικού για ακρόαση-θέαση και άλλες διαδικτυακές δράσεις και εφαρμογές.
Τα ρυθμικά βαγόνια αποτελούν μια δράση σχετική με την εξοικείωση των παιδιών με τα βασικά ρυθμικά μοτίβα 2/4. Παράλληλα η δράση μπορεί να συμβάλει στην πρώτη αντίληψη/κατανόηση της έννοιας των μοτίβων, με οπτικοποιημένο, βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο.
Η δράση περιγράφει μια ιστορία μέσα από την οποία τα παιδιά εξοικειώνονται με τις μουσικές έννοιες crescendo –decrescendo και forte-piano, παίζοντας μουσικά όργανα, ηχογόνα αντικείμενα και κρουστά σώματος.
Στη δράση αυτή τα παιδιά κατασκευάζουν αυτοσχέδια μουσικά όργανα (ντραμ σετ) και στη συνέχεια τα χρησιμοποιούν αυτοσχεδιάζοντας διαδοχικά κατά τη φωνητική επανάληψη ενός απλού τραγούδι χαιρετισμού (βασισμένο στη μελωδία του γνωστού μας τραγουδιού Τι χαρά). Η περιγραφή της δράσης γίνεται μέσω βίντεο.
Copyright 2021 - Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης ΑΠΘ.